Hotelmanager Kimberly vertelt:

Mijn naam is Kimberly Carter, ik ben 24 jaar oud en ik vervul de functie Hotel Manager in Bastion Hotel Groningen. Bij Bastion Hotels ben ik al werkzaam sinds januari 2022 en ben ik begonnen als Assistent Hotel Manager (AHM). Hierna ben ik al snel doorgegroeid naar Plaatsvervangend Hotel Manager (PHM) en daarna naar Hotel Manager (HM).

Toen ik begon bij Bastion Hotels als Assistent Manager ben ik ingewerkt door een Hotelmanager. Als je begint heb je een proefmaand waarin je alle werkzaamheden en taken wordt uitgelegd. Tijdens deze proefmaand ga je ook een aantal keer naar het hoofdkantoor in Utrecht voor extra trainingen. Denk hierbij aan incheck en uitcheck training, schoonmaak en koken, gastheerschap ect. Er komt veel op je af tijdens de maand maar we streven er ook naar om je alles te leren en uit te leggen zodat je klaar bent voor je eerste maand alleen! Zelf vond ik het allemaal erg spannend, vooral de eerste diensten na de proefmaand. Gelukkig is Bastion Hotels een keten. Mocht er toch iets zijn waar je niet uitkomt zijn er nog 33 andere hotels die je kan bellen voor hulp.
Toen ik begon in 2022 was er veel wisseling in Hotelmanagers en locaties waardoor in mijn 2e maand mijn Hotelmanager naar een andere locatie ging om daar het hotel te runnen. Hierdoor stonden mijn collega Assistent Managers en ik er alleen voor en werden wij eigenlijk in het diepe gegooid. Hierdoor heb ik ontzettend veel geleerd en achteraf ben ik heel blij dat dit zo is verlopen. Het was pittig, maar leuk! Doordat ik mezelf veel heb aangeleerd en zelf een weg in het werk ben gaan zoeken en vooral zelf de verantwoordelijkheid heb genomen over het hotel ben ik ook sneller doorgegroeid naar Hotelmanager.

Als Hotelmanager is je takenpakket eigenlijk heel divers. Je draait hier en daar de normale diensten zoals ochtenddienst (06:00 uur tot 15:00 uur) of avonddienst (14:30 tot 00:00) maar ook zorgt het hoofdkantoor ervoor dat je lopende zaken diensten ingeroosterd krijgt. Dit zijn eigenlijk tussendiensten waarin je veel extra taken kan doen. In deze diensten kan je dan taken uitvoeren zoals een rondje door het hotel om te kijken of er nog technische gebreken zijn die opgelost dienen te worden, administratie bijwerken of vooruitwerken en kan je eventueel zitten met je personeel om samen te kijken of ze nog ergens tegen aan lopen en de voortgang bespreken. Verder plaats je de nodige bestellingen, loop je de reviews door, maak je het rooster van je eigen personeel en voer je eventuele sollicitatiegesprekken. Erg divers dus en elke dag is anders!

Per kwartaal hou je als Hotelmanager een kwartaalgesprek met je Assistent Managers, Plaatsvervangend Managers en Shiftleaders. Hierin beoordeel jij je personeel op hun functioneren en bespreek je de eventuele aandachtspunten. Dit is erg fijn want hierdoor weet iedereen hoe ze het doen, wat beter kan of wat al heel goed gaat. Samen werk je ernaartoe om de beste ervaring voor de gast neer te zetten. Ook bespreek je hoe er is gescoord in de reviews en de checks die er zijn geweest.

Waarom vind ik werken bij Bastion Hotels zo leuk?

In Groningen hebben we echt een leuk team. Ook val je wel eens in op andere locaties en tijdens die diensten ben ik ook eigenlijk wel altijd erg leuk ontvangen. Je merkt echt dat je met horeca mensen werkt. Iedereen is open en altijd in voor een praatje en willen je altijd helpen. Je werkt in hetzelfde bedrijf en dat schept automatisch al een band. De werksfeer is dan ook eigenlijk altijd wel goed. Nu moet ik ook wel zeggen dat je daar zelf behoorlijk invloed in kan hebben, als jij plezier uitstraalt komt het plezier je ook tegemoet. Hierdoor zijn mijn diensten dan ook altijd leuk, ik sluit me graag af van de negativiteit als die er is of bedenk een oplossing om het om te draaien naar positiviteit.


Mijn grootste uitdaging binnen Bastion was dan ook Bastion Groningen weer strak in het vaandel krijgen. Toen ik begon was er echt wel werk aan de winkel. Bestellingen die niet klopten, weinig tot geen personeel, personeel wat niet goed ingewerkt was, kamers niet altijd super schoon, ga maar door. Dit zorgde natuurlijk voor klachten en een minder prettige werksfeer. Als ik nu kijk naar wat ik bereikt heb binnen Bastion Groningen ben ik trots. Natuurlijk is er altijd ruimte voor verbetering maar we zijn echt al ver.

Het leukste compliment wat ik heb gekregen was dan ook van vaste gasten die 2 keer per jaar vaak 2 weken verblijven. De gast kwam naar mij toe en zei; “Kimberly, ik zie echt zo veel verschil met een jaar geleden! In de kamers, het eten, het ontbijt, je hebt echt al een verschil gemaakt!”. Dat was natuurlijk ontzettend leuk om te horen.
Wat ook erg leuk is, zodra je langere tijd werkt in het hotel leer je de vaste gasten ook kennen. Dit schept een band en maakt het gezellig. Op en duur weet je ook wat ze graag drinken of eten, wat hun favoriete kamer is of wat ze graag zien op de TV. Hierop kan je inspelen en dat waarderen ze vaak enorm. Dit vind ik dan ook de leukste momenten van de dag. Je bouwt niet alleen een band op met je collega’s, maar ook met je gasten.


Wat wil ik nog bereiken binnen Bastion Hotels?
Ik zou eventueel nog kunnen doorgroeien naar Cluster of Regiomanager. Regiomanager spreekt mij minder aan vanwege de regio die zo groot is. Ik woon in het noorden van Groningen en als Regiomanager ben je verantwoordelijk voor zo'n 7 tot 10 hotels. Als ik door zou groeien naar deze functie ben ik veel van huis wat mijzelf minder leuk lijkt. Cluster manager spreekt mij meer aan. In deze functie ben je verantwoordelijk voor een kleiner deel van de regio. Het lijkt me ook leuk om eventueel mee te helpen op het hoofdkantoor of op locaties met het trainen van personeel.
Alles samengevat, ik ben echt op mijn plek binnen Bastion Hotels en vind mijn functie die ik vervul erg leuk!

Meer over dit onderwerp

Naar Werken bij Bastion Hotels