Corona treft Bastion Hotels

Al weken worden we geteisterd door de Corona crisis. Dit geldt niet alleen voor het aantal wereldwijde besmettingen, maar ook in de horeca en hotellerie doet het Coronavirus haar intrede…

Zo zijn in binnen-en buitenland grote festivals afgelast en moeten we nog een aantal maanden langer wachten op de volgende 007 film. Echter zijn de gevolgen ook steeds meer zichtbaar binnen de horeca en hotellerie. De angst om aangestoken te worden door je buurman of een voorbijganger bevinden zich veelal buiten de deur. Een hotelovernachting verzetten veel mensen dan ook liever naar een ander moment in hun agenda’s.

Toch is het als hotelketen belangrijk vertrouwen uit te blijven stralen. In deze blog verteld Mike welke maatregelen hij en zijn collega's hanteren in deze bizarre tijd.

 

Mijn naam is Mike Cornelissen, op het moment Zwerfmanager voor Bastion Hotels. Wat is een Zwerfmanager? Goede vraag! Ik mag elke dag naar een ander Bastion Hotel om daar te werken waar ik nodig ben. Voor mij is dus écht geen dag het zelfde.

Natuurlijk ben ik niet direct begonnen als Zwerfmanager. Zoals iedere manager bij Bastion Hotels ben ik begonnen als Assistent Hotel Manager. Na een jaar in dienst ben ik toen opgeklommen naar Restaurant Manager in het mooie Maastricht. Na mijn verhuizing uit Limburg heb ik besloten om Zwerfmanager te worden. Nu werk ik, in totaal, al iets meer dan anderhalf jaar met plezier bij Bastion Hotels.
Nu met de sluiting van de horeca en alle maatregelen omtrent Covid-19 hebben we steeds minder gasten en omzet. Erg jammer voor mij en mijn collega`s die graag een praatje maken en onze gasten graag verwennen. Een lichtpuntje in deze donkere tijd is wel dat we de gasten die we nu wél mogen verwelkomen in onze hotels nog meer in het zonnetje kunnen zetten dan dat we al deden.
Ons restaurant en ontbijtzaal zijn gesloten, hierdoor hebben we de kans alles te personaliseren voor de gasten. In plaats van een ontbijtbuffet bieden we nu een ontbijt-to-go aan. Een uitgebreid ontbijtpakketje wat de gast helemaal zélf samen kan stellen en op de kamer, of onderweg kan opeten. Het diner, dat bieden we nu aan in de vorm van roomservice. Mooie pakketjes met servies, elke dag andere specials en een brede glimlach als we het aanbieden.

Omdat ik (bijna) elke dag ergens anders sta zie ik veel verschillende collega`s en gasten en overal heerst de zelfde mentaliteit. Samen komen we er wel. De gasten door heel het land begrijpen de situatie en zien dat we onze best doen om de service te bieden die ze van ons gewend zijn. Hierdoor blijven de vaste gasten (veelal bedrijven en zakenmensen) bij ons terug komen, ook in deze coronatijd.
Als afsluiter wil ik een opmerking met jullie delen die ik vorige week heb gekregen van een gast en die ik wel heel mooi vond passen in deze tijden.
“Hoewel we nu anderhalve meter afstand moeten houden, merk ik dat we als mensen dichter bij elkaar zijn dan ooit te voren.”

Hou vol, en stay safe!

 

Naar alle blog artikelen