Blogs werken bij Bastion Hotels

De ervaringen van onze Bastion Hotels toppers over het werken en leren bij Bastion Hotels, een kijkje achter de schermen in onze hotels, wat doen wij om onszelf te blijven ontwikkelen en hoe stimuleren wij onze medewerkers om dit te doen? Je leest het allemaal in de werken bij Bastion Hotels blogs.

Mathijs over de sollicitatieprocedure bij Bastion Hotels

5 april 2018

Het kennismakingsgesprek

Sinds februari 2018 ben ik werkzaam als Assistent Hotel Manager bij Bastion Hotels. Via de website www.werkenbijbastionhotels.nl heb ik gesolliciteerd. Enkele dagen na het insturen van mijn sollicitatie, werd ik gebeld door de afdeling Personeelszaken van Bastion Hotels. Ik mocht op kennismakingsgesprek komen op het hoofdkantoor van Bastion Hotels in Utrecht! Voor mij een geweldig bericht om te ontvangen! Tijdens het kennismakingsgesprek op het hoofdkantoor werd uitgelegd hoe de organisatie van Bastion Hotels precies in elkaar zit. Daarnaast werd de functie uitgebreid toegelicht en er was ruimte voor vragen over de functie en organisatiestructuur. Tenslotte werd er in een ontspannen sfeer verder ingegaan op mijn CV: mijn werk- en schoolervaring, mijn ambities en vrijetijdsbesteding werden onder andere besproken. Tijdens het kennismakingsgesprek werd duidelijk aangegeven wanneer ik bericht over de verdere sollicitatieprocedure kon verwachten.

Het tweede gesprek met de Regio Manager

Een paar dagen na het kennismakingsgesprek werd er telefonisch contact met mij opgenomen. Ik werd uitgenodigd voor een tweede sollicitatiegesprek met de Regio Manager. Het tweede gesprek vindt altijd plaats in een Bastion Hotel, zodat je een beeld krijgt bij het hotel en zodat je de sfeer in het hotel kunt proeven. Tijdens het gesprek met de Regio Manager werd een rondleiding door het hotel gegeven en werd nogmaals ingegaan op mijn CV. Daarnaast was ruimte om aanvullende vragen over de functie-inhoud te stellen. De twee gesprekken maakte mijn beeld van de functie compleet en ik werd alleen maar enthousiaster.

Het arbeidsvoorwaardengesprek

Na het tweede sollicitatiegesprek met de Regio Manager werd ik al vrij snel gebeld door personeelszaken. Ik had de procedure positief doorlopen en werd op het hoofdkantoor uitgenodigd voor een arbeidsvoorwaardengesprek. Een super bericht! Gedurende het arbeidsvoorwaardengesprek werden het contract en het arbeidsvoorwaardenboek besproken: de trainingsmaand, roosters, vakanties, er kwam veel aan bod. Na het gesprek kon ik aangeven of ik bij Bastion Hotels wilde komen werken, zo is mijn mooie carrière bij Bastion Hotels begonnen! Inmiddels heb ik mijn trainingsmaand positief doorlopen en mag ik mijzelf trotse Assistent Hotel Manager van Bastion Hotel Maastricht noemen.

Kortom, ik heb de procedure als positief ervaren. Er werd duidelijk vermeld wat ik kon verwachten en er werd een compleet beeld van de functie gegeven. Wil jij mijn collega worden? Verzend je sollicitatie via www.werkenbijbastionhotels.nl/vacatures en wie weet word jij binnenkort gebeld!

Mathijs Timmermans - Assistent Hotel Manager Bastion Hotel Maastricht

Bastion Hotels in the spotlights!

26 februari 2018

Ieder jaar in december organiseren wij het veel besproken eindejaarsfeest voor onze medewerkers. Vanuit heel het land komen de Bastionners en hun partners om er een groot feest van te maken. Jaarlijks helpt evenementenbureau ‘Organisatie Buro’ ons om de Year End Party tot een groot succes te maken. Deze maand werden wij daarom als opdrachtgever in hun nieuwsbrief in the spotlights gezet!

Lees de gehele nieuwsbrief van Organisatie Buro onderstaand.

In the spotlight: onze opdrachtgever, Bastion Hotels

Met liefde voor hun vak zorgen alle medewerkers van Bastion Hotels er dagelijks voor dat alle gasten Bastion Hotels met een glimlach verlaten. Van een lunchpakket voor onderweg, een incheck om 01:00 uur tot een prijsafspraak voor een project, zij denken met hun gasten mee en ontzorgen hen waar mogelijk. Het creëren van een ‘tweede thuisgevoel’ en aandacht voor de gast staan hierbij centraal. Met 30 jaar ervaring weten zij namelijk als geen ander wat de wensen en behoeften zijn van zakelijke gasten. Bastion Hotels mag zichzelf dan inmiddels ook dé expert in zakelijke overnachtingen noemen.

Reeds jaren organiseren wij voor onze opdrachtgever Bastion Hotels een bijzonder evenement ter gelegenheid van de uitreiking van de felbegeerde awards! Een bijzonder feestelijke gelegenheid waarbij binnen verschillende categorieën medewerkers en/of locaties gedurende het hele jaar actief en betrokken worden bij verschillende doelstellingen van Bastion Hotels! Dit jaar is er gekozen voor het thema “Light Festival”. Een bijzondere avond met gelukkige winnaars, en een swingende kleurrijke feestavond! 

 

Van starter naar Assistent Hotel Manager binnen 1 maand, het kan bij Bastion Hotels!

6 februari 2018

De trainingsmaand tot Assistent Hotel Manager bij Bastion Hotels is weer van start gegaan! In de eerste maand als Assistent Hotel Manager bij Bastion Hotels trainen wij onze nieuwe medewerkers op diverse gebieden, met als resultaat: na 1 maand kan jij volledig zelfstandig diensten draaien. De trainingsmaand bestaat uit 5 trainingen op het hoofdkantoor, verdeeld over de maand. De trainingen op het hoofdkantoor worden afgewisseld met praktijktraining op locatie, onder begeleiding van je toegewezen mentor. De praktijktrainingen op locatie bestaan uit diensten volgens je rooster. Je loopt bijvoorbeeld een dag mee met de Grill Manager, de Hoofd Huishoudelijke Dienst en uiteraard draai je restaurant- en receptiediensten. Op deze manier leren we je stap voor stap zowel de operatie als het stukje leidinggeven aan het lokale personeel (parttimers op basis van een 0-urencontract).

Kortom, een leerzaam en vooral een superleuk begin van jouw carrière bij Bastion Hotels! Ben jij klaar om deze uitdaging met ons aan te gaan? Wacht niet langer met solliciteren, we ontvangen je sollicitatie graag via https://www.werkenbijbastionhotels.nl/vacatures/.

Year End Party 2017

21 december 2017

Afgelopen vrijdag was het één groot feest in Bastion Hotel Apeldoorn Het Loo. Vanuit heel het land kwamen Bastionners naar het hotel in Apeldoorn om feestelijk het jaar met elkaar af te sluiten. Met dit jaar als thema 'Glow in the Dark'. Overal om je heen zag je neon kleuren, feestelijke hoedjes, brillen, glow in the dark sticks en kleurrijke versiering. Iedereen werd ontvangen met een welkomstdrankje en was er tijd om even bij te praten. Maar niet voor lang, want al snel werden de gerenommeerde Bastion Hotels prijzen uitgereikt door de directeur.

Een week voor de Year End Party (YEP) werden er in de hotels diverse ballonnen afgeleverd met daarop de nominaties voor de Bastion Hotels prijzen. Het was dan ook nog dé vraag wie de prijzen gingen winnen. Vol spanning wachtten de genomineerden die avond dan ook op de prijsuitreiking van diverse categorieën, van Beste gastheerschap, Beste reviews, Beste grillmanager tot aan Locatie van het jaar. De directeur lichtte de keuze voor de nominaties prachtig toe en zette de genomineerden flink in het zonnetje. De grote vraag was uiteraard welk hotel de Locatie van 2017 ging worden. Bastion Hotel Brielle Europoort ging uiteindelijk als trotse winnaar van de Locatie van het jaar naar huis. Gefeliciteerd team Brielle Europoort! En toen was het tijd voor.... Feest!

Er was glow in the dark make-up, een graffiti-artiest met glow in the dark spuitbussen en uiteraard werd er met een drankje veel gelachen, bijgepraat en flink gedanst op de dansvloer. De lekkere muziek werd verzorgd door verschillende DJ's, een liveband en als verrassingsoptreden als afsluiter... Lange Frans! Conclusie, de YEP 2017 was weer geslaagd.

Glow in the dark

15 december 2017

Aan het einde van het jaar maken de Bastionners zich op het jaarlijkse personeelsfeest, de YEP. Met dit jaar als thema 'Glow in the Dark'. De afgelopen weken zijn medewerkers daarom fanatiek in hun kast gedoken, bij vrienden langsgegeaan en winkels afgestruind om zo verrassend en helemaal in thema op de YEP te shinen. De YEP komt eraan. We houden je natuurlijk op de hoogte met een recap van de YEP editie 2017.

Bastion Hotels applicatie in kerstsfeer

14 december 2017

De Bastion Hotels applicatie voor medewerkers is klaar voor de kerst! Elke dag kunnen de medewerkers een letter verdienen, waarmee uiteindelijk een zin gemaakt kan worden. De winnaar wint een leuke verassing! Zo komen we samen gezellig in de kerstsfeer.

5 vragen aan Rutger

27 november 2017

Naam:                                        Rutger
Functie:                                     Medewerker Revenue & Distribution afdeling E-Commerce
Werkzaam bij ons sinds:   Mei 2016
Hobby’s:                                    Fotografie, reizen, musea, cultuur, architectuur, koffie, wandelen, arthouse films en geschiedenis

1. Wat houdt jouw functie precies in?

Ik ben verantwoordelijk voor de revenu binnen Bastion Hotels. Dit houdt in dat ik samen met mijn collega’s de prijsbepaling manage van de diverse verkoopkanalen, rapporten opmaak, deze analyseer en op basis daarvan prognoses maak. Onze afdeling beheert daarnaast de rate loadings voor bedrijven, wat wil zeggen dat we een koppeling maken met agentschappen zoals GDS, zodat bedrijven voor bepaalde prijzen kunnen boeken via een specifieke bedrijfsportal. Daarnaast is iedereen bij E-Commerce verantwoordelijk voor een x aantal Bastion Hotels. Ik voor zeven hotels. Ik houd voor deze hotels de mails bij en beantwoord reviews, ik zorg dat de content up-to-date is en bekijk of er relevante evenementen plaatsvinden waar we op kunnen inspelen en pas hier ons prijsbeleid op aan.

2.  Hoe ziet jouw werkdag eruit?

Het eerste half uur ben ik eerst bezig om de EDR sheets te maken en werk de cijfers bij. In de EDR sheets houden we bij wat er per dag, week en maand is verkocht, we maken daar een prognose van en passen hierop onze pricing aan. We kijken of de creditverzoeken in orde zijn, doen controles op de boekingen die zijn gemaakt via de portals (Booking.com, Expedia, Hotels.com etc). Vervolgens werk ik het bezettingsoverzicht bij en bekijk ik de no shows en annuleringen van die dag. Daarna begin ik met mijn mail en review, beantwoord de telefoon en bekijk ik gedurende dag of de pricing aangepast moet worden.

3. Wat vind jij de grootste uitdaging in jouw functie?

Revenue management. Voor mij is dit een strategisch spel, waarin ik telkens een stap voor moet en wil zijn op onze concurrentie. Dit vind ik elke dag weer een uitdaging en ook erg leuk om te doen. Altijd vooruit denken en verder kijken om zo je strategie te bepalen op basis van beschikbaarheid, het aanbod, de vraag, de prijs , concurrentie en de dynamische markt waarin we werken.

4. Wat is het leukste moment op jouw werkdag?

Er zijn eigenlijk geen hoogtepunten, want ik vind eigenlijk de gehele dag mijn werk leuk. Ik heb gezellige collega’s en mijn werk is zeer afwisselend.

5. Waarom heb jij voor deze baan bij Bastion Hotels gekozen?

Op de Hotelschool heb ik diverse stages gelopen, waarbij ik in aanraking kwam met revenue management. Ik vond gelijk het spel tussen prijsbepaling, de beschikbaarheid, het aanbod en de prijs erg interessant. Na mijn studie was ik op zoek naar een functie gericht op revenue management. Bij Bastion Hotels zag ik deze functie openstaan. Ik heb direct gesolliciteerd en werd aangenomen.

Homemade cupcakes voor mijn fijne collega's

24 november 2017

Op 1 oktober 2017 ben ik met een leuke groep trainees begonnen bij Bastion Hotels. Je wordt één op één getraind in een hotel door een ervaren hotelmanager. Mijn traineemaand mocht ik volgen in Bastion Hotel Amsterdam Zuidwest. Ik ben opgevangen in een hecht team waar iedereen altijd voor elkaar klaar staat en waar ik altijd bij iedereen terecht kon. Heel fijn om te merken. Ondanks dat het team al zo op elkaar ingespeeld was, werd ik met open armen ontvangen.

Na mijn traineemaand ben ik zelfs gevraagd nog drie weken in te vallen, voordat ik aan de slag ging bij Bastion Hotel Almere. Een echte eer en ook super leuk om te doen. Op mijn laatste dag heb ik voor het hele team homemade cupcakes gebakken om iedereen te bedanken voor de leuke tijd! Nu op naar Almere, een Bastion Hotel dichter bij huis. Ik heb hier ook super veel zin in! Nu nog even genieten van mijn vakantie en dan lekker aan de slag met mijn nieuwe uitdaging.

Laura Jetten

Assistent hotelmanager Bastion Hotel Almere

Van kamermeisje ben ik doorgestroomd naar hotelmanager

30 oktober 2017

Mijn traineemaand was een onwijs leuke en leerzame maand. In oktober 2015 ben ik begonnen bij Bastion Hotel Tilburg als kamermeisje. Ik had daar een leuke tijd. Ik kreeg vaak te horen: “Jackie, jij moet moet een hogere functie gaan doen hier binnen Bastion Hotels.” Van kamermeisje ben ik doorgestroomd naar allrounder, van ontbijtmedewerkster, lunch- en restaurant- en keukenmedewerkster. Ook ben ik mijn collega Monica gaan helpen bij het checken van de kamers als het erg druk was.

Super leuk nieuws!

Na een tijd werd mij aangeboden om de functie Assistent Hotel Manager te gaan volgen. Super leuk nieuws! Deze kans heb ik met beide handen aangepakt. Op september 2017 mocht ik beginnen met mijn traineemaand. Spannend was het zeker, want het was toch allemaal nieuw en een baan met nog meer en grotere verantwoordelijkheden. Ik heb het ervaren als een zeer leerzame maand, waar je veel informatie krijgt en opneemt. Ik heb in totaal vijf trainingsdagen gevolgd op het hoofdkantoor, de rest van de maand breng je de theorie in praktijk in het hotel. Dit gedeelte sprak mij het meest aan, aangezien ik meer een ‘praktijktype’ ben. Alles werd tot in details uitgelegd hoe het binnen Bastion Hotels in z’n werk gaat.

Alle informatie valt nu op z'n plaats

Mijn traineemaand heb ik gedaan in Bastion Hotel Breda. In dit hotel heb ik veel geleerd en werkte ik samen met fijne collega’s. Het is een relatief klein hotel. Na mijn traineemaand ben ik weer terecht gekomen op mijn ‘oude vertrouwde locatie’ in Tilburg. Dit is een groter hotel, wat op het begin even wennen was. Ook in dit hotel werk ik met veel plezier. Mijn collega’s zijn gezellig en mijn werk is afwisselend. En alle informatie die ik afgelopen september maand heb verkregen tijdens de trainingsmaand valt nu op zijn plaats.

Jackie

Assistent hotelmanager Bastion Hotel Tilburg

Ik krijg de mogelijkheid om door te groeien tot een groot talent in de hotelwereld

26 oktober 2017

Mijn trainingsmaand, een maand waarin je in treinvaart alle aspecten van het concept Bastion Hotels leert en uitoefent, begon voor mij in september 2017. Deze maand begint met een training op het gebied van gastheerschap en wordt vervolgd met kook, schoonmaak, incheck- en uitchecktrainingen. Voor mij waren deze trainingen wel eventjes wennen. Ik kom van een HBO opleiding wat toch meer theoretische leerstof biedt in plaats van kennis in praktijk zaken omtrent de hotellerie. Om dan toch met de handen te gaan werken (koken, schoonmaken) en het echt zelf inchecken en uitchecken van gasten was voor mij daarom ook een beetje spannend, maar toch ook zeer leerzaam.

En toen begon het echte werk

Op locatie, voor mij in Bastion Hotel Dordrecht, begon toch eigenlijk het echte werk. De eerste dag in het hotel moest ik nog even mijn draai vinden, maar door goede begeleiding van mijn mentor Melissa Aalberts, voelde ik mij snel op mijn plek in het werk en het Bastion team van Dordrecht. Voor iemand van 20 jaar die eigenlijk weinig werkervaring heeft, was een werkweek van 40 uur even slikken. Eenmaal op mijn plek ging ik echter fluitend mijn trainingsmaand door en ben ik niet echt tegen zaken aangelopen waarvan men denkt “Ppffoee dat is wat!” Toch is het in de trainingsmaand hard werken en veel informatie opslaan en verwerken.

Een goede eerste stap in mijn carrière

Twee weken na mijn trainingsmaand draai ik al volledig zelfstandig mijn diensten met plezier en krijg ik zelfs al wat extra verantwoordelijkheden. Ik denk daarom ook dat Bastion Hotels een goede eerste stap is in mijn carrière. Vanuit hier krijg ik de mogelijkheid om door te groeien tot een groot talent in de hotelwereld.  Al met al heb ik veel geleerd, maar ook genoten en raad ik iedereen aan om bij Bastion Hotels te komen werken. Het kan soms moeilijk, pittig en vermoeiend zijn, maar naar mijn mening kun je jezelf daardoor snel en goed ontwikkelen als een professional in de hotellerie.

Nick van der Sluijs

Assistent hotelmanager Bastion Hotel Dordrecht Papendrecht

Lees in de volgende blog de ervaring van Jackie die samen met Nick de traineemaand volgde.

'Ik krijg veel vrijheid om nieuwe ideeën te ontwikkelen'

6 oktober 2017

Als Grill manager begin ik de dag met het snijden van de mise en place, zodat alle benodigdheden klaar staan voor een succesvolle avond in het restaurant. In de avond zorg ik ervoor dat de gerechten perfect op tafel worden uitgeserveerd aan de gast. Dit doe ik door middel van het aansturen van het personeel, de temperatuurcontrole van de gerechten en een goede communicatie met het bedienend personeel. Na het diner zorg ik ervoor dat ik samen met mijn personeel de keuken grondig schoonmaak en weer correct afsluit. Hierbij maak ik gebruik van een checklist, waardoor ik niets vergeet en ik voldoe aan de regels van de HACCP.

Verdere werkzaamheden zijn onder andere, het coderen van producten, het bestellen van producten en het begeleiden van het keukenpersoneel. Ook krijg ik nieuwe Grill managers op bezoek die ik inwerk. Dit maakt mijn functie zeer afwisselend.

Bastion Hotels is voor mij een organisatie waarbij ik mij goed kan ontwikkelen als Chef. Ze geven jonge mensen een kans om zich te ontwikkelen. Ik werk hierdoor regelmatig jonge en onervaren mensen in, die ik vervolgens de benodigde kneepjes van het vak leer. Erg waardevol en leerzaam, zowel voor mij als voor de nieuwe gedreven Bastionners. De hotelketen vernieuwt zich steeds en is groeiende. Ik krijg veel vrijheid om goede en nieuwe ideeën te ontwikkelen. Deze kan ik indienen bij Afdeling Kwaliteit, aangezien zij altijd op zoek zijn naar verbetering en nieuwe ideeën en hier ook open voor staan.

Kortom, Bastion Hotels is een fris en groeiend bedrijf, waarbij ik als Grill manager kan groeien en mijn creativiteit kwijt kan.

Joey Aries

Grill manager Bastion Hotel Vlaardingen

5 vragen aan Leonieke

18 september 2017

Naam:                             Leonieke
Functie:                          Medewerkster Groepsreserveringen - Sales
Werkt bij ons sinds:    Juli 2015
Hobby's:                         Fitness en boeken lezen

1. Wat houd jouw functie precies in?

Samen met mijn collega Laura nemen wij alle aanvragen aan van 10 of meer kamers. We handelen hierbij alles af. Van de prijsbepaling van de kamers tot aan het versturen van de factuur achteraf naar het bedrijf. Wij nemen bijvoorbeeld ook aanvragen in behandeling, we boeken hotelkamers in en maken offertes op. Een heel diverse functie.

2. Wat vind jij de grootste uitdaging in jouw functie?

Ik werk sinds januari 2017 op deze afdeling. Op het begin heb ik heel veel moeten leren over groepsreserveringen. Hiervoor had ik hier namelijk nog niet mee gewerkt. Er komt ontzettend veel bij kijken. Van inzicht krijgen in diverse groepen, de prijsbepaling van kamers, kijken wat de markt en onze concurrenten doen qua prijsstelling tot aan het bepalen of het aantal kamers van de aanvraag in verhouding staat met het aantal bezette kamers voor andere gasten.  Dit allemaal eerst onder de knie krijgen en leren was de eerste periode de grootste uitdaging. Nu krijg ik steeds meer verantwoordelijkheid en mag ik complexere aanvragen oppakken, wat deze functie op dit moment juist weer uitdagend maakt.

3. Wat is het leukste moment op jouw werkdag?

’s Ochtends als ik binnen kom en ik even met mijn collega de avond of het weekend doorneem. Ik vind dat altijd zo’n gezellig moment op de dag. Als ik daarna mijn mailbox open doe en de eerste mailtjes weer zie, dan word ik blij dat ik weer mag beginnen met mijn werkdag.

4. Waarom heb jij voor deze baan bij Bastion Hotels gekozen?

Twee jaar geleden ben ik van Enschede naar Utrecht verhuisd. In Enschede werkte ik bij een Van der Valk hotel, waar men verantwoordelijk is voor 1 hotel. Het hotel staat in principe los van de keten. Bastion Hotels bestaat uit 33 hotels, waar men verantwoordelijk voor is. Dat maakt een baan bij Bastion Hotels juist erg afwisselend en daarom sprak mij de baan bij Bastion Hotels aan.

5. Wat was jouw meest bijzondere werkervaring bij Bastion Hotels?

Vooral in maart en april is het super druk op onze afdeling. We krijgen veel aanvragen uit verschillende landen binnen voor groepsreserveringen. Dit kunnen groepen met Japanners zijn die een dag naar de Bollenstreek willen, maar ook aanvragen met een zakelijk motief. De aanvragen moeten snel en secuur verwerkt worden.  Samen met mijn collega’s op de afdeling werken we hard om alles af te krijgen. Iedereen helpt elkaar waar kan en de sfeer blijft top. Dat maakt deze maanden erg speciaal.

Mission Impossible!

25 augustus 2017

Om 16:30 uur stonden 4 teams van 10 Bastionners klaar voor hun missie van hun leven! De Mission Impossible challenge tijdens de Bastion Hotels Sportdag! Met veel motivatie, opperste concentratie, doorzettingsvermogen, veel plezier en ijzersterk teamwork haalden de vier teams alles uit de kast om maar te winnen. Springen in het diepe van een 16 meter hoge hemeltrap, met 60 km per uur glijen van de hoogste waterglijbaan van de Benelux, klauteren op de yolo toren, levend voetbal met en tegen je collega´s, razendsnel zoevend van de langste zipline van Nederland. Ze deden het allemaal!

Na al die (in)spanning was het tijd voor een heerlijke, uitgebreide barbecue in de zon en een welverdiend drankje. Hoe (in)spannend en gezellig was deze geslaagde sportdag bij de Holland Evenementen Groep in Zoelen. Benieuwd naar de recap van de sportdag? Bekijk hieronder de video!!

Bastionners bedankt voor jullie inzet en de gezelligheid. We kijken alweer uit naar de volgende Bastion Hotels Sportdag.

Koken met de 'leermeesters'

4 augustus 2017

Afgelopen week veranderde de trainingsruimte op het hoofdkantoor voor een paar uur in een waar kookatelier. De reden? De kooktraining voor de Assistent Hotel Managers en Grill Managers in opleiding. Aandachtig luisterden zij naar hun ‘leermeesters’ van die dag, oftewel onze ‘Grill Master’ Lex, Marlito de coördinator Restaurant en Keuken Marlito, Tjeerd onze coördinator Restaurant Managers en Patricia, restaurant manager van Best Western Amsterdam Airport.

Na uitgebreide instructies van de heren, mochten de cursisten eindelijk zelf aan de slag. Recepten nauwkeurig lezen, secuur de mise en place voorbereiden, bakken, grillen, braden tot aan de borden netjes en verzorgd opmaken, voordat het prachtige eindresultaat werd uitgeserveerd. Alles kwam aan de orde tijdens de kooktraining. De ‘leermeesters’ zagen die dag ook vaak geconcentreerde blikken, een sterke samenwerking en een goede timing. De ‘leermeesters’ en de cursisten kijken met veel plezier terug op de dag. Erg leerzaam en leuk om te doen. Je leert als cursist namelijk veel van de heren en van je andere collega’s. De cursisten kunnen niet wachten om hun opgedane skills toe te passen in het hotel. Wij wensen jullie veel succes en plezier met het bereiden van een heerlijk gerecht aan onze gasten. Bon appétit namens Bastion Hotels.

Project Hotelkamer van de Toekomst

9 juni 2017

Op 8 juni 2017 waren we als Bastion Hotels te gast op het Jeroen Bosch College in Den Bosch voor de eindpresentaties van de 'Hotelkamer van de Toekomst'. Wekenlang hebben de Bossche scholieren hun hersenen laten kraken, gezwoegd, samengewerkt, ideeën in de prullenbak gegooid en weer met nieuwe ideeën gekomen. Tot dat Aha moment! Eerder dit jaar hadden wij namelijk het vraagstuk bij de scholieren neergelegd: 'Hoe ziet de hotelkamer van de toekomst er in jullie ogen uit?

Samen met de docent hadden wij de eer om de eindpresentaties van het project 'Hotelkamer van de Toekomst' bij te wonen. We werden weggeblazen door de creativiteit, briljante concepten en presentaties van de havo 3 en vwo 3 scholieren. Van een compleet ontworpen hotelkamer van de toekomst in 2D, duurzame tandpasta tot een morfologische tabel! Alle scholieren bedankt voor jullie inzet. We hebben genoten van alle presentaties en zijn met een flinke dosis inspiratie teruggegaan naar het hoofdkantoor. Wij kunnen niet wachten tot de toekomst.

Wervingsdagen Bastion Hotel Eindhoven groot succes!

12 mei 2017

Het nieuwe Bastion Hotel Eindhoven opent op 7 juli 2017 zijn hoteldeuren voor gasten. Voor dit nieuwe hotel zijn wij van HR daarom op zoek naar horeca toppers (in spe). Reden voor onze afdeling om op 10 en 11 mei twee wervingsdagen te organiseren op het bouwterrein van het nieuwe hotel om zo met geinteresseerden in contact te komen. Een unieke locatie, waardoor iedereen direct een kijkje kon nemen bij misschien wel hun nieuwe werkplek.

De wervingsdagen zouden eigenlijk om 2 uur van start gaan. Echter stond er om half 2 al een lange rij met enthousiastelingen te popelen om zich voor te stellen aan ons. Erg mooi om te zien.

Geinteresseerden in de wervingsdag werden door ons in een werkcontainer onthaald op het zonnige bouwterrein van Bastion Hotel Eindhoven. Wel zo toepasselijk, aangezien de bouw van het hotel ook nog in de fase 'Work in Progress' zit.

Op beide dagen hebben wij de hele middag kennis gemaakt en informatie gegeven over de openstaande functie(s) voor het nieuwe hotel. Super om al de gedreven mensen te spreken en hen te informeren over Bastion Hotels. Ons HR team kijkt daarom ook terug op twee leuke en zeer succesvolle wervingsdagen. Bij deze daarom, iedereen bedankt voor de interesse in (het werken bij) Bastion Hotels!

Briljante bèta ideeën van scholieren tijdens netwerkbijeenkomst Technasium

11 februari 2017

Gisteren stonden wij klaar om zo'n 300 gedreven middelbare scholieren te ontmoeten tijdens de Netwerkbijeekomst van Technasium in het Evoluon Eindhoven. Elk jaar organiseert Technasium Brabant Oost een netwerkbijeenkomst voor 4 HAVO, 4 VWO en 5 VWO leerlingen. Het doel van de bijeenkomst voor de scholieren? Netwerken, kennismaken met bedrijven uit de regio en dé match vinden met een bedrijf voor je keuzeproject. Wij als bedrijven konden op onze beurt in contact komen met deze leergierige leerlingen met interesse in bètavakken, onderzoeken en ontwerpen. Bastion Hotels stimuleert deze drive en het was voor ons dan ook dé kans om een mooi vraagstuk neer te leggen bij deze bèta lovers.

Na de introductie liepen de leerlingen direct naar de diverse stands van deelnemende bedrijven. Bij onze stand stonden al snel nieuwsgierige scholieren die graag met ons in gesprek wilden gaan over Bastion Hotels en de mogelijkheden van béta bij onze hotelketen. Tijdens de gesprekken legden wij de scholieren een mooi vraagstuk voor. Als hotelketen begeleiden en leiden wij veel (nieuwe) medewerkers op. Zo krijgen onze trainees en assistent hotel managers een interne opleiding met diverse modules aangeboden om hen op te leiden, hun kennis up-to-date te houden en hun talenten te ontwikkelen. Hierbij wil je natuurlijk als medewerker overzicht hebben en houden over de voortgang van je opleiding. Wij zijn benieuwd hoe scholieren hiermee om zouden gaan. Het vraagstuk voor de scholieren tijdens de netwerkbijeenkomst was dan ook: Bedenk een manier waarbij onze medewerkers beter en makkelijker kunnen zien en bijhouden hoe ver ze zijn in hun opleiding.

Tijdens deze newerkmiddag werden we verrast door de vele out of the box ideeën en innovatieve manieren om dit vraagstuk te bekijken. De netwerkbijeenkomst vloog voorbij. Na veel netwerken, praten en lachen zijn uiteindelijk door de opleiding twee groepjes geselecteerd die het vraagstuk voor ons gaan oplossen. Op dit moment bijten de ijverige leerlingen zich hierin vast en zullen over een paar weken hun prachtige bèta oplossing presenteren aan ons. Wij kunnen niet wachten!

Wij van Personeelszaken willen alle scholieren bedanken voor de input en Technasium voor de organisatie van dit nuttige netwerkevent. Hopelijk tot volgend jaar!

Bastion Hotelmanager Melissa Aalberts over het mentorschap bij Bastion

22 maart 2018

Hallo, mijn naam is Melissa Aalberts en ik ben Hotelmanager van Bastion Hotel Dordrecht – Papendrecht. Ruim drie jaar geleden ben ik begonnen als Assistent Hotel Manager bij Bastion Hotels en inmiddels ben ik doorgegroeid naar Hotelmanager. Ik vind het ontzettend leuk om mijn enthousiasme voor Bastion over te brengen aan nieuwe medewerkers. Twee jaar geleden ben ik daarom begonnen met het begeleiden van ‘nieuwe Bastionners’: trainees en stagiaires.

Het mentorschap

De focus in begeleiding van nieuwe medewerkers ligt op de eerste trainingsmaand. In deze maand word je door een persoonlijke mentor begeleid. Een eerste maand met ontzettend veel informatie en nieuwe indrukken. Waarbij de passie voor het vak en skills in leidinggeven verder ontwikkelt wordt. In de tweede maand begin je met de uitdaging om echt zelfstandig een dienst te draaien. Daarin speel ik als voorgaand mentor nog steeds een belangrijke rol, mijn trainees & stagiaires kunnen nog steeds op mijn hulp rekenen.

Wat is er zo leuk aan Bastion?

Het mooiste vind ik dat je bij Bastion je passie voor hotellerie kunt uitoefenen, in een bedrijf waarbij je ook de kans krijgt jezelf te ontwikkelen! Doorgroei mogelijkheden zijn namelijk altijd aanwezig. Stapje voor stapje word je verantwoordelijkheid vergroot, hierdoor blijft het werk uitdagend. Daarnaast is het werk ook ontzettend gevarieerd, waarbij je in verschillende afdelingen mee draait (Restaurant; ontbijt en diner, Receptie en Huishouding). Elke dag is anders, met andere taken en andere gasten. Dit voorkomt dat je in een sleur raakt. Naast het gevarieerde werk krijg je ook de kans om sterk te worden in het leidinggeven. Vanaf de startmaand heb jij de leiding over het personeel in de huishouding en het restaurant.

Trainer op het hoofdkantoor

Nadat ik een jaar nieuwe trainees begeleidde, merkte ik pas echt goed hoe leuk ik dit vond. De uitdaging die het geeft om nieuwe mensen enthousiast te maken (en te houden) over het werken bij Bastion: dat gaf mij uiteindelijk ook veel voldoening! Dit maakte dat ik na een jaar mentorschap heb aangegeven ook de in- en uitcheck training te willen geven op het hoofdkantoor. Hierbij heb je als trainer te maken met een groep die vaak bestaat uit compleet verschillende mensen, met verschillende achtergronden en ervaringen. Bij deze trainingen probeer ik de trainees een basis mee te geven, wat ze op hun standplaats zelf in de praktijk kunnen brengen. In de ruim 3 jaar die ik nu werk bij Bastion, zijn er dus genoeg mogelijkheden om mijzelf enthousiast te houden. Dit maakt dat ik met veel plezier werk bij Bastion Hotels!

Ik nodig je graag uit om dit enthousiasme met mij te delen. Neem een kijkje bij de beschikbare vacatures en wie weet mag ik binnenkort jouw mentor of trainer worden!

Melissa Aalberts - Hotelmanager Bastion Hotel Dordrecht/Papendrecht

Een uitgebreid inwerktraject en opleidingsmogelijkheden bij Bastion Hotels

12 februari 2018

Mijn naam is Naomey Osepa, inmiddels werk ik 6.5 jaar met plezier bij Bastion Hotels. Ik ben begonnen als Assistent Hotel Manager en doorgegroeid naar Hotel Manager. Gedurende deze tijd heb ik verschillende Bastion Hotels gezien, waardoor ik na 6,5 jaar zeker nog veel uitdaging en voldoening uit mijn baan haal! Op 18 januari jl. hebben wij de Hotel Managers meeting weer gehad. Maandelijks komen de Hotel Managers van de Bastion Hotels samen. Op deze dag wordt er vergaderd, heerlijk geluncht en uiteraard bijgepraat. Enkele vergaderpunten zijn bijvoorbeeld: Kwaliteit, Gastheerschap, Personeelszaken en Food & Beverage. Kortom, een interessante en leerzame dag waarop we samen kunnen sparren!

Nieuwe Assistent Hotel Managers starten altijd met een trainingsmaand. Ook de hotelmanagers worden begeleid en getraind, door interne opleiders of externe bedrijven. Bastion Hotels hecht veel waarde aan een goed inwerk- en opleidingstraject, daar wordt dan ook veel tijd aan besteed. Ben jij ambitieus en wil jij naast werken nog vak gerelateerd een opleiding volgen? Ook hier biedt Bastion Hotels mogelijkheden voor via de studiekostenregeling! 

Dus hecht jij ook waarde aan goede begeleiding en opleidingsmogelijkheden? Solliciteer direct via https://www.werkenbijbastionhotels.nl/vacatures/ en wordt ook een ‘Bastionner’!

Naomey Osepa - Hotelmanager Bastion Hotel Rotterdam Zuid

Bastion Hotels gaat de strijd aan in de race der races!

11 januari 2018

Afgelopen zaterdag was het zover. De 261 teams konden eindelijk beginnen aan de misschien wel meest spectaculaire race die er is: Le Dakar. Van motoren, quads,  auto's,  UTV's tot trucks, allemaal waren ze klaar om tegen elkaar te strijden in alweer de 39ste editie van Dakar. Het Bastion Hotels Dakar Team doet dit jaar voor de vierde keer mee. Onder leiding van Maik Willems, de eigenaar van Bastion Hotels, vertegenwoordigt het team onze hotelketen. Met een spiksplinternieuwe Overdrive Hilux racet hij samen met de andere teams deze editie door de mooie en ruige landschappen van Zuid-Amerika. Ze komen van alles tegen, van duinen, rivieren, bergen tot aan grote open vlaktes. De teams starten in Lima (Peru), waarna de race hen door Bolivia voert en uiteindelijk na twee weken eindigen in Córdoba, Argentinië.

Vorig jaar eindigde het team nog op de 26ste plaats. Een super mooie prestatie. Elk race is weer anders en dit heeft het Bastion Hotels Dakar Team geweten. Bij de tweede dag van Dakar 2018 rolde hun wagen namelijk drie keer op z'n kop door de duinen. Door de stevige kooiconstructie mankeerde het team zelf niets, maar liep de auto wel flinke beschadigingen op. Dit kon gelukkig tijdens wat snel opknapwerk worden verholpen, zodat het team in ieder geval weer kon rijden. Tijdens de nacht heeft het team flink lopen sleutelen aan de auto. De Overdrive Hilux was daarna weer klaar voor de start de volgende ochtend.

Het team deed na deze dag iets rustiger aan met hun 'lapjeskat', maar zat lekker in de race. Tot gisteren. Toen liep alles even niet zoals gepland. Je kent ze wel, zulke dagen dat alles net niet lekker loopt.  Zo’n dag hadden Maik Willems en Rob van Pelt in de vijfde etappe van de Dakar Rally. Ze zaten uren vast in de V-vorm van flinke duinen, waar het team maar niet uitkwam. Uiteindelijk na veel scheppen, graven en zweten in de hete zon, lukte het vermoeide team om eruit te komen. Maar wel met een flinke achterstand. De duinen werden daarna afgewisseld met rivierbeddingen en snelle zandpaden. Het resultaat? Een paar kapotte banden verwisselen door de grote stenen. Een dag die zorgde voor veel achterstand. Maar het team geeft niet op. Ze kunnen wel tegen een stootje en juist deze tegenslagen horen ook bij deze mooie race. Het team laat deze dag snel achter zich en kan niet wachten om zich te focussen op al de mooie avonturen die nog op hun pad gaan komen.

We wensen het team veel succes met de race. Wil je op de hoogte blijven hoe het Bastion Hotels Dakar Team het doet in de Dakar? Lees alles op de blog  https://teamdakar.bastionhotels.nl/

Foto's: https://teamdakar.bastionhotels.nl/

Kerst bij Bastion Hotels

7 december 2017

Sinterklaas was nog maar net het land uit, terwijl de meeste Bastion Hotels alweer de kerstversiering voor de dag haalden. Een gezellig kerstmuziekje op en ondertussen werden de hotels prachtig versierd. Langzaam aan komen alle Bastion Hotels in de kerstsfeer en staat er een mooie kerstboom te shinen met sfeervolle kerstversiering. Ieder Bastion Hotel deelde op de interne communicatie-app hun mooie creaties. En kijk hier een paar van hun creaties. Was het maar elke dag kerst.

Altijd up-to-date van je collega's

24 november 2017

Met 33 Bastion Hotels verspreid over Nederland en een hoofdkantoor in Utrecht zie je al je collega's niet dagelijks. Maar hoe leuk is het om op de hoogte te blijven van wat iedereen meemaakt en leert in de hotels. Daarom hebben we bij Bastion Hotels een leuke en handige interne communicatie-app. Met een unieke inlog kun je berichten lezen, delen en zo altijd en overal up-to-date blijven van het laatste Bastion nieuws.

Heb je een extra stapje gezet voor een gast en ben je trots op het resultaat? Voilà, deel het op de social wall met al je collega's om hen te inspireren. De interne communicatie-app staat ook vol met nieuwtjes, belangrijke procedures en een wekelijkse quiz. Voor alle gelezen berichten en de quiz verdien je punten. De werknemer met de hoogste score kan natuurlijk rekenen op een mooie prijs.

TIO Career Event

31 oktober 2017

Woensdag 25 oktober 2017 waren wij aanwezig bij het Tio Career Event in het NBC in Nieuwegein. Het TIO Career Event staat in het teken om studenten kennis te laten maken door middel van speeddates met potentiële stagebedrijven en werkgevers. Tijdens deze editie waren er maar liefst 1300 studenten aanwezig. Wat een opkomst! Voor deze dag was de Bastion Hotels stand mooi aangekleed met banners, een rad van avontuur, (stage)flyers en posters ter informatie en diverse win-gadgets. Als kers op de taart maakten de studenten kans om een hotelovernachting bij een Bastion Hotel naar keuze te winnen. Hoe de studenten kans maakten op deze prijs? De Facebookpagina van ‘Werken bij Bastion Hotels’ liken, de Instagrampagina Bastion_hotels volgen en persoonlijke gegevens achterlaten bij de stand. En dat hebben veel studenten gedaan. Erg leuk om te zien!

De gelukkige winnaar van de overnachting is Charlotte Rhemrev. Charlotte gaat lekker slapen bij een Bastion Hotel naar keuze! We wensen haar alvast veel plezier. Het TIO Career Event was een interessante en leuke dag, waarop we veel potentiële nieuwe (stage)Bastionners hebben ontmoet! Hopelijk zien we jullie weer bij Bastion Hotels.

Amy en Naoual

Personeelszaken Bastion Hotels

De uitdaging van een Hoofd Huishoudelijke Dienst bij Bastion Hotels

10 oktober 2017

Jut en Jul

We werken nu al één jaar samen, Juliette en ik. Samen hebben we de geweldige taak om de hotelkamers te checken en waar nodig de puntjes op de “i” te zetten . Geweldige taak? Wat is er nu zo leuk om die hotelkamers te checken? Het begint met een goede samenwerking met je directe collega. Juliette en ik vormen een heerlijk duo (soms net Geer & Goor, of Jut en Jul), die elkaar goed aanvullen en ondersteunen. Soms, eigenlijk elke dag, lopen we schaterlachend over de gangen en kamers. Vaak hebben we na werktijd nog even contact, omdat we niet alle dagen samenwerken. Dan laten we elkaar even weten wat de bijzonderheden van de dag zijn of waar de volgende dag aandacht aan moet worden gegeven. Wanneer we door het hotel lopen weten we precies wie welke kamer heeft schoongemaakt, aangezien elke medewerker zijn of haar specifieke “footprint” heeft in een kamer. De ene medewerker heeft bijvoorbeeld waanzinnig strakke bedden, terwijl de ander de mooie “V” in het toiletpapier maar niet onder de knie krijgt, maar probeert het elke dag weer goed te doen.

Wederzijds respect

Wat is er nog meer zo leuk aan onze baan? Gewaardeerd worden door je collega’s en leidinggevende. En natuurlijk werken in een team met collega’s die wat voor elkaar over hebben en je helpen als het nodig is. Daar zijn we bij Bastion Amsterdam Airport behoorlijk in geslaagd. Als HAS probeer je ‘jouw mensen’ te motiveren om het beste eruit te halen. En dat maakt het werk ook zo leuk! Probeer een luisterend oor te hebben voor je medewerkers/collega’s en dan ben je al 50 procent op weg. Ook iedereen een beetje aandacht geven en ondersteuning bieden helpt hierbij. We hebben verschillende mensen bij ons in het team: mensen uit diverse culturen, mensen met een handicap, mensen die het niet makkelijk hebben in de maatschappij. We hebben ze allemaal in ons team met wederzijds respect. Dat is niet voor iedereen weggelegd, maar voor ons absoluut een voorwaarde om binnen het team te blijven. Hier steken wij tijd en aandacht in, wat wij dan met veel plezier doen.

Samen genieten

Een prachtig voorbeeld is dat één van onze collega’s ineens met een Thaise maaltijd aankwam. Dat had al snel tot gevolg dat er een ander met een Afghaanse maaltijd kwam. Gewoon voor tijdens de lunch. Even een half uurtje samen eten, kletsen en genieten van de kookkunsten van de collega. Nadien hebben we nog vele keren mogen genieten van andere internationale kookkunsten. En elke keer weer een feest.

Meeleven

We leven ook met elkaar mee. Zo kreeg een medewerker een ongeluk en moest bijna twee maanden herstellen. Ze kon amper lopen, maar om te re-integreren werd ze opgehaald door onze shuttle-chauffeurs. Het team gaf haar een warm welkom toen ze de eerste keer na het ongeluk weer bij ons kwam. Zo mooi om te zien. Inmiddels is ze weer helemaal de oude en maakt ze weer lachend de kamers schoon.

Fijne kneepjes van het vak

We geven veel aandacht om ‘onze medewerkers’ alle kneepjes van het vak te leren. Het belangrijkste is om de focus te leggen op wat goed gaat. Het is fijner om te horen dat dingen goed gaan dan dat er steeds gewezen wordt op de “fouten”. Dat in combinatie met aandacht voor de persoon, maakt dat medewerkers zich gewaardeerd voelen. Soms lukt het ook niet, dat is niet altijd makkelijk. Er zijn altijd mensen die iets proberen wat niet bij hen past. Maar zolang er een wil is om iets te leren, moet het bijna altijd lukken. Kortom, Juliette en ik genieten elke dag van alle uitdagingen binnen Bastion Amsterdam Airport, want wij zijn TROTS op ons team!

Juliette en Arjen

Toekomstige hotelmanagers op bezoek in Bastion Hotel Tilburg

5 oktober 2017

Vandaag kregen de kersverse eerstejaarsstudenten van de scholengemeenschap De Rooi Pannen een rondleiding in Bastion Hotel Tilburg. De hotelmanagers in spe kregen hierdoor de kans om alvast een kijkje in de keuken te nemen van hun toekomstige werkplek. Van de receptie, de keuken, het restaurant en de hotelkamers. De super enthousiaste studenten stelden de nodige vragen tijdens de rondleiding en de gezellige pauze. De studenten gaven aan dat ze dankzij de rondleiding een goede indruk hebben gekregen van de dagelijkse operatie in een Bastion Hotel. Goed om te horen! Wij kijken ook zeker terug op een geslaagde dag. 

We willen de studenten bedanken voor hun enthousiasme en getoonde interesse. Hopelijk zien we jullie in de toekomst terug tijdens een stage of wellicht als nieuwe collega. Succes met jullie opleiding!

Restaurant manager, de leukste baan die er is!

8 augustus 2017

Als restaurant manager ben je verantwoordelijk voor alles wat met eten en drinken heeft te maken binnen het hotel. Je werkt nauw samen met de hotel manager, grill chef en assistent managers. Daarnaast kun je ook altijd terugvallen op de regio manager en hem/haar om advies vragen.

De gast staat te allen tijde op de eerste plaats. Bastion Hotels ontvangt elke dag weer vele vaste gasten, het is ontzettend leuk om deze gasten te leren kennen en vervolgens op hun wensen in te spelen. Onze gasten waarderen het enorm dat je ze kent. Ze zijn geen nummertje, je spreekt ze aan bij hun achternaam en vraagt ze vriendelijk of ze nog steeds dat lekkere biertje van de tap willen die ze vorige week ook dronken.

Je creëert een band met je vaste gasten. Het is aan jou om de nieuwe gasten aan ons te binden door aan hun wensen te voldoen en ervoor te zorgen dat ook zij weer graag terug komen.

Natuurlijk komt er bij mijn functie als restaurant manager nog veel meer kijken. Je werft zelf je personeel, hoe vet is dat!? Sollicitaties komen binnen op de vacatures die jij open zet. Kandidaten selecteer je zelf, nodigt hen uit en hopelijk neem je daarna een nieuwe kracht aan.

Je zorgt voor een goede sfeer binnen jouw team, de medemanagers van het hotel, maar ook zeker bij de restaurant- en keukenmedewerkers. Je  geeft elke dag zelf het voorbeeld door goed gehumeurd, goed verzorgd op werk te komen en je taken netjes uit te voeren.

Ook ben je verantwoordelijk voor de inkopen. Je bekijkt de bezetting, houdt rekening met groepen of speciale wensen en zorgt ervoor dat alles in huis is. Je schakelt op tijd wanneer er hierbij iets mis gaat.

 

Vanuit het hoofdkantoor krijg je een budget waarvan je de inkoop doet. Dit maakt het vele malen uitdagender. Het is altijd leuk om alles prima op voorraad te hebben en nog ruim binnen het budget te blijven! Natuurlijk mag je ook over dit budget heen gaan, aangezien jij het beste weet wat er nodig is voor het hotel.

Het is erg leuk om met zoveel mensen samen te werken en het samen te laten slagen. De ene dag heb je contact met iemand van de sales over een groep die een week komt dineren. Je bespreekt de mogelijkheden en regelt hier vervolgens alles voor. De volgende dag heb je weer contact met de technische dienst, omdat er iets gemaakt moet worden. Ook is er de afdeling Kwaliteit die je enorm ondersteunt bij jouw werkzaamheden. Jij bent verantwoordelijk voor jouw restaurant en alles wat daar bij komt kijken, maar je krijgt van alle kanten mogelijkheden en hulp aangeboden om dit te doen slagen. Dit maakt het werken bij Bastion Hotels als restaurant manager uniek.

De combinatie van de taken van een manager (inkopen, personeelszaken, roostersmaken etc.) en het feit dat je veel contact hebt met de gasten, maken het voor mij een ontzettend leuke baan.

Martijn de Laat

Restaurant manager Bastion hotel Brielle

Lex’ Grill Skills

3 augustus 2017

Ontmoet Lex, één van onze Grill Managers. Lex begon zijn carrière bij Bastion Hotels als Grill Chef en had direct al de ambitie om zijn capaciteiten in de keuken verder te ontwikkelen. Na het volgen van een interne opleiding bij Bastion Hotels, is hij uiteindelijk doorgegroeid tot Grill Manager bij Bastion Hotel Dordrecht Papendrecht.

Na veel ervaring opgedaan te hebben mag Lex zichzelf inmiddels als ‘ware Grill meester’ beschouwen. Hij verrast en verwend onze gasten met heerlijke grillgerechten. En niet alleen gasten genieten van zijn grill skills, Lex geeft ook training aan nieuwe medewerkers die Assistent Hotel Manager of Grill Manager worden. Hoe leuk is dat! Kortom een medewerker van alle markten thuis dus. Wil je genieten van Lex’ grill skills? Dan zul je naar ons restaurant in Bastion Hotel Amsterdam Airport moeten komen, want daar werkt deze 'Grill meester' sinds kort.

Oefenen op het hoofdkantoor

17 mei 2017

De renovatie van ons hoofdkantoor is klaar en het is prachtig geworden! Na een grote kantorenswitch zit iedereen nu fijn op z'n nieuwe plekje. Maar dat is niet alles. Met trots mogen wij nu ook gebruik maken van onze nieuwe trainingsruimte. Van een receptie, een restauranttafel tot aan een complete keuken, net zoals in het hotel, alles is aanwezig, zodat we samen met trainees, medewerkers en managers zowel de theorie als praktijk kunnen behandelen. Een check-in met een gast aan de receptie, een groep gasten bedienen aan een tafel of een diner voorbereiden. Het kan allemaal. Zo blijf jij jouw skills ontwikkelen en optimaliseren. Hoe leuk is dat! Wij kunnen niet wachten tot de volgende trainingsdag.


Solliciteren met een appeltaart?!

6 juli 2017

Als Personeelsmanager weet ik uit ervaring dat er in elke sollicitatieprocedure er altijd een of meerdere sollicitanten uitspringen door hun creatieve sollicitatie. Deze week werden we bij Personeelszaken alleen wel door een erg originele 'sollicitatiebrief' verrast. Ik liep mijn kantoor in en daar stond opeens een pakketje op mijn bureau. Dit gebeurt wel vaker, alleen toen ik het pakketje uitpakte, trof ik een geheel bakpakket om een homemade appeltaart te maken. Inclusief succesrecept van de sollicitant! Zelfs het ei (dat nog heel was gelukkig) zat in het pakket. Hoe leuk en origineel is dat!

's Avonds ben ik thuis direct de appeltaart precies volgens het recept gaan maken. En voilà, zie hieronder het schitterende eindresultaat. Op het hoofdkantoor heeft iedereen kunnen meegenieten van de appeltaart. Het uiteindelijke eindcijfer? We geven met z'n allen de taart een dikke negen en als Personeelzaken beoordelen wij deze originele 'sollicitatiebrief' met een tien plus. Bedankt voor deze verrassende inzending.

Lekker veel leren op stage

19 juni 2017

Mijn stage bij Bastion Hotel Vlaardingen was ontzettend leuk en leerzaam. Ik ben met open armen verwelkomt in het team waar ik het meteen naar mijn zin had. Wat mijn stage speciaal maakte, was dat ik op veel verschillende afdelingen heb gestaan en elke dag anders was. Naast het personeel heb ik ook veel leuke gasten ontmoet, waarmee ik veel heb gelachen. Toen mij werd gevraagd of ik wilde blijven werken heb ik meteen ja gezegd. Ik kan niet wachten om te beginnen als Assistent Hotelmanager!

 

Melisa van Stigt

De nieuwe look van het hoofdkantoor

15 mei 2017

Het is zover! De renovatie is klaar en het eindresultaat mag er wezen! Na een verhuisswitch zit iedereen nu fijn op zijn 'nieuwe' werkplekje. De kantoren zijn ruimer, licht en hebben een frisse look. Tussen de middag eten we gezellig met z'n allen in de vernieuwde lunchruimte met extra grote tafel. En op weg terug naar ons kantoor zien we Bastion Hotels goed vertegenwoordigd op de muren in de wandelgangen. Andere nieuwkomers in het pand zijn de flexplekken en bespreekruimtes, waar HR, onze account managers en regiomanagers rustig kunnen werken. En niet te vergeten de spiksplinternieuwe traingingsruimte. We zijn erg blij met het eindresultaat. Bij deze willen wij iedereen bedanken die bijgedragen heeft aan de renovatie van het hoofdkantoor.


Hoofdkantoor Bastion Hotels in een nieuw jasje

7 april 2017

Deze maand hebben we bouwvakkers op bezoek op ons hoofdkantoor in Utrecht. Elke dag zijn ze druk aan het zagen, boren en klussen, want... Ons hoofdkantoor krijgt een nieuw jasje! Denk aan veel glas, meer open ruimtes en nieuwe indelingen van kantoren en de verdiepingen. De zalen maken plaats voor nieuwe kantoren en er komt een grote Bastion Hotels trainingsruimte. Het kantoor krijgt daarbij dezelfde look & feel als de nieuwe Bastion Hotels, zodat wij ons dagelijks ook een beetje in een Bastion Hotel wanen. Hoe leuk! Naar verwachting is de verbouwing half april klaar, zodat we kunnen genieten van onze nieuwe werkplek. Wij kunnen niet wachten totdat het klaar is. Natuurlijk laten we jullie meteen het eindresultaat zien!

Werken bij Bastion Hotels, een verrijking voor het leven

8 februari 2017

Op 2 januari 2017 ben ik gestart met mijn traineemaand bij Bastion Hotels. Binnen 1 maand leer je samen met andere trainees alle ins en outs van de hotelketen. Van het Bastion Hotels concept, het in- en uitchecken en een training in schoonmaak en keuken.

Tijdens de theoriedagen op het hoofdkantoor leer je de benodigde theorie om een Bastion Hotel uiteindelijk te kunnen runnen. De instructeurs begeleiden je goed door de stof, je spart met de andere trainees en luncht gezellig samen. De theoriedagen vlogen voorbij!

Om alle theorie in praktijk te kunnen brengen slaap je een nacht in een geselecteerd hotel tijdens de traineemaand. Je ervaart de service die wordt verleend, maakt gebruik van het diner en let hierbij op verbeterpunten en pluspunten. Met als doel; het verblijf van de gast zo aangenaam mogelijk te maken. Je maakt ook kamers schoon en leert alles over de gerechten, de apparaten en de bereidingwijze, want als assistent manager moet je natuurlijk alles weten van het hotel en bij kunnen springen waar nodig.

De traineemaand vond ik erg gezellig en vooral ook erg leerzaam. De trainees helpen elkaar waar nodig en je krijgt de ruimte jezelf te ontwikkelen. Dat is fijn, vooral als je net met een nieuwe baan begint. Bastion Hotel Brielle Europoort voelt als een warm bad. Ik heb leuke collega’s, een goede coach en de gehele begeleiding is een punt waar Bastion Hotels trots op mag zijn. Doordat ik veelzijdig word begeleid, ben ik inzetbaar om te assisteren in de andere 32 Bastion Hotels. Zo maken we met alle werknemers van Bastion Hotels een aangename beleving mogelijk voor iedere gast!

Annebel Breur
Assistent Manager Bastion Hotel Brielle - Europoort / voorheen trainee

We maken gebruik van cookies, inclusief die van derden, om onze diensten te verbeteren, uw advertenties op basis van uw voorkeuren te tonen, statistische analyses uit te voeren m.b.t. het browsegedrag van onze gebruikers en de interactie met sociale media te vereenvoudigen.

Als u doorgaat, nemen wij aan dat u akkoord gaat met het gebruik ervan. U kunt hier de instellingen wijzigen of meer informatie vinden. Privacy & Cookies

Ga akkoord